Sunday, June 17, 2012

The Eleventh Hour, The Thirteenth Minute

بسم الله الرحمن الرحيم 

"You're not only protecting,
You give me something more...
Something more, that nobody else can ever give"
-nusaibah-




Assalamu'alaiykum,


Hlovate kata, lontarkan, kalau tidak ia meracun.
Kongsikan, walau hanya pada awan, awan ..












dan semalam itu, saya tulis,


I wish. To have a burung merpati yang boleh terbangkan kata buat Pemilik rasa hati.
But I guess I don't need one. Because He listens. Always listen.


Mungkin followers lama familiar dengan ayat di atas.
Tatkala saya menulis bersama hati yang paling dalam.




semalam yang telah saya simpan buat rujukan.
semalam yang akan tetap saya simpan bukan kerana ia kenangan,
tetapi kerana ia adalah pengajaran.
semalam yang gelap.
semalam yang jauh.
semalam itu guru masa kini









it's the turning point -360 degree-






kisah hidup itu bagaikan cerita yang sangat panjang. 
Namun hakikatnya ia terlalu pendek untuk dijadikan cerita. 




semalam,


saya sentuh hati, rasa sakit.
Allah yang bantu saya jahit.


Hari ini,
hati kembali sakit.
hampir retak.
bagaikan jiwa yang tenggelam dalam hati yang luka.
bernafas tiada rasa. 


it's like you've been shot by thousands of bullet.
yet, you still cannot die. 

"Bila kita rasa jauh dari Allah, ketahuilah, 
Allah sebenarnya tidak pernah berganjak seinici pun dari kita. 
Kita yang menjauhkan diri kita dari Nya."


Pada suatu hari, Allah ajarkan nusaibah erti hati, 
izinkan saya kongsi 


Satu.


Satu yang suka saya ingatkan pada diri.


nusaibah, Cinta Allah itu mahal. kerana Cinta itu, Cinta luar biasa..
jadi nak dapatkan Cinta Allah itu pun, perlukan usaha yang bukan biasa,biasa.
dan yang menjadikan Cinta Allah itu lebih manis, kerana disepanjang perjalanan mencariNya, Dia ada menemani kita. Dia bimbing, Dia didik, Dia ajar dengan penuh hikmah dan kasih sayang.


Sebab itulah, jangan pernah hentikan langkah usaha. Mintalah, teruslah meminta Cinta Dia. 
Minta dalam setiap doa,
Minta dalam berdiri, duduk dan sujud mu,
Minta dalam tidur dan mimpi mu.
Minta seiring dengan nafas dan antara nafas mu.
Minta, dan terus meminta.


dan percayalah, Allah tidak akan pernah menjawab lamaran mu dengan menyatakan;
'it's already too late'
ataupun,
'you deserve no second chance'
tidak dan tidak akan pernah. 


Malah Allah mungkin akan menjawab dengan jawapan yang tidak dijangka. Allah akan terus menguji kesetiaan, keinginan kita terhadap CintaNya. Hingga kita rasa benar, benar kembali dan ingin rujuk pada yang Abadi.
Hingga kita rasa nothing else matter except Allah's love. Hingga kita rasa kewujudan Dia yang sebenar,benarnya.


Jalan menuju Dia tidak akan pernah sunyi dari ranjau yang berduri. Oleh itu, duhai hati, belajarlah untuk berhati, hati. Belajarlah untuk mencari sabar yang menanti.Kerana akan hadir satu saat. dan pada saat itu, Allah akan beri. Allah akan menjawab lamaran mu yang tiada pernah henti. Genggamlah detik itu. Simpan ia baik, baik. Jaga ia cantik, cantik.












Kadang, cerita ini buat saya tersenyum sendri.
Kadang cerita ini juga buat saya menangis sepi.


Setiap orang punyai detik dan waktu yang paling indah mengukir sejarah.
pada saya,
detik itu adalah setiap saat yang memberi ruang untuk saya jatuh Cinta pada Dia.


He, who made my heart beats for the first time.






-HandsDown-
-24052012-. 
it stayed there. in the draft.

No comments: