Tuesday, June 30, 2015

"Bersabarlah, karena kesabaran adalah hal terbaik yang bisa kita perjuangkan saat ini."_Kurniawan Gunadi







بسم الله الرحمن الرحيم


Dahulu,

ada seseorang yang aku sering perhati dari jauh.

Selalu akan ada suatu waktu dimana dia akan berteleku; kadang tangannya menadah, kadang juga wajahya sahaja yang tertunduk. Kadang suaranya perlahan teresak esak menahan tangis, kadang sayu wajahnya tenang, hanya air mata yang mengalir, dibiarkannya ia jatuh, rebah bersama sujud.

Di waktu lain, dia kelihatan begitu gembira berhiaskan senyuman yang jarang jarang lekang.

Ingin sekal aku tahu apa yang di doakannya.

Wahai, biarpun aku tidak tahu, jauh sekali mengerti, namun aku harap--

*oh sekejap*

Biar sahaja doaku untukmu berada diantara aku dan Tuhanku.


Do'a itu rahsia bukan?

Tempat dimana harapan bukan lagi jauh tergantung seperti bintang bintang. Malah mecapainya sahaja sudah begitu dekat. Tempat dimana kita merasa segalanya begitu dekat. Dan sayangku, suatu saat, segalanya akan terjawab. Maka demi waktu, yakinlah dan bersabarlah.


"Seven billion people on this planet, 
seven billion smiles,
and yours still one of my favourite"_matahary



-HandsDown-





No comments: