Friday, April 20, 2012

Saya Sedang Membina: Dinding Rahsia


بسم الله الرحمن الرحيم


"Pada awan biru, ku melakar kata-kata,
Pada langit cerah, ku panah semua cerita"




Assalamu'alaiykum :)


Pernah lihat orang berahsia?
Pernah duduk dalam hati diam, diam?
Pernah hidup dalam rasa yang dibisukan,
mata rapat di pejam, kata,kata dikunci dalam, dalam.


-Jihadhati-




Saya tahu,
Kamu tahu,
buat, buat tidak tahu.
Kerana batasan, adab dan syariat


kerana semata meraih Cinta Dia,
diamkan, sunyikan, simpan dan kunci.


kerana tiada pernah padam
tunggu, belum hilang, 
malah makin bertunas,
makin jelas.


Sekali lagi,
saya kotakkan. Hias cantik, cantik.
Bersama ikatan perasaan dan nota hati,
saya beri kepercayaan, kebergantungan ini, padaMu, Ilahi.
Pelihara dan terus Memelihara.


dan kali ini, bersama Mu,
belum pernah cukup.
Allah, nusaibah takut, takut menghentikan ikhtiar ini,
takut terjatuh lagi.


Biarkan, izinkan saya berbicara dengan Mu lagi,
tanpa henti. Biarpun jawapan
-sudah terpatri-


bilasemalamkamukata, Allah, berikankamicinta.
maka Allah hadirkan rasa.
Untuk mencari Dia.
Pertamanya dan Selamanya..





-HandsDown-
"nusaibah, I know you're trying to ignore"
you've tried so hard.
though you know, it is impossible to hide.
At least for forever.






1 comment:

nusrah :) said...

then I know what is this all about :)