Thursday, June 9, 2011

Allah Sedang Mencurah Rahmat




Bismillahirrahmanirrahim


Assalamu'alaiykum

Harap semuanya bikhair InshaAllah.
Yang tak khair pun, klau lihat balik, count semula, analisis kembali, ada khair-nya.

God's Grace is everywhere

Narrated Abu Huraira, Rasulullah SAW said,
When Allah completed the creation,
He wrote in His Book which is with Him on His Throne,
My Mercy overpowers My Anger
-Bukhari-

SubahanAllah :)

Senyum, senyum selalu ya?
Macam status Yahoo Messenger k.ngah kata;

Senyuman dari hati akan jatuh ke hati.

Tak kira lah, samada hati pengirim atau penerima atau orang disekelilingnya.
Indahnya senyuman yg diukir kerana Allah.
Semuanya pun Indah jika Allah diletak pada centre hidup kita.
InshaAllah.
Sama, sama mujahadah ^_^


Malam ni nusaibah nak kongsi cerita.
Cerita yang Allah Ceritakan kat nusaibah baru, baru ini.
Cuba buka Surat Cinta Ilahi Chapter 68, Al-Qalam : Verse 17 until verse 34.


Bismillah





Sesungguhnya Kami telah timpakan mereka dengan bala bencana, sebagaimana Kami timpakan tuan-tuan punya kebun (dari kaum yang telah lalu), ketika orang-orang itu bersumpah (bahawa) mereka akan memetik buah-buah kebun itu pada esok pagi; [17]


Serta mereka tidak menyebut pengecualian. [18]


Maka kebun itu didatangi serta diliputi oleh bala bencana dari Tuhanmu (pada malam hari), sedang mereka semua tidur. [19]


Lalu menjadilah ia sebagai kebun yang telah binasa semua buahnya. [20]


Kemudian pada pagi-pagi, mereka panggil memanggil antara satu dengan yang lain - [21]


(Setengahnya berkata): "Pergilah pada pagi-pagi ke kebun kamu, kalau betul kamu mahu memetik buahnya". [22]

Lalu berjalanlah mereka sambil berbisik (katanya): [23]


"Pada hari ini, janganlah hendaknya seorang miskin pun masuk ke kebun itu mendapatkan kamu". [24]

Dan pergilah mereka pada pagi-pagi itu, dengan kepercayaan, (bahawa) mereka berkuasa menghampakan fakir miskin dari hasil kebun itu. [25]


Sebaik-baik sahaja mereka melihat kebunnya, mereka berkata: "Sebenarnya kita sesat jalan, (ini bukanlah kebun kita)". [26]


(Setelah mereka perhati dengan teliti, mereka berkata: "Tidak! Kita tidak sesat), bahkan kita orang-orang yang dihampakan (dari hasil kebun kita, dengan sebab ingatan buruk kita sendiri)". [27]

Berkatalah orang yang bersikap adil di antara mereka: "Bukankah aku telah katakan kepada kamu (semasa kamu hendak menghampakan orang-orang fakir miskin dari habuannya): amatlah elok kiranya kamu mengingati Allah (serta membatalkan rancangan kamu yang jahat itu) ?" [28]

Mereka berkata (dengan sesalnya): "Maha Suci Tuhan Kami! Sesungguhnya kami adalah orang-orang yang berlaku zalim!" [29]


Kemudian setengahnya mengadap yang lain, sambil cela-mencela. [30]

Mereka berkata: "Aduhai celakanya kita! Sesungguhnya kita adalah orang-orang yang melampaui batas. [31]



"Semoga Tuhan kita, (dengan sebab kita bertaubat) menggantikan bagi kita yang lebih baik daripada (kebun yang telah binasa) itu; sesungguhnya, kepada Tuhan kita sahajalah kita berharap". [32]


Demikianlah azab seksa (yang telah ditimpakan kepada golongan yang ingkar di dunia), dan sesungguhnya azab hari akhirat lebih besar lagi; kalaulah mereka orang-orang yang berpengetahuan (tentulah mereka beringat-ingat). [33]


Sesungguhnya orang-orang yang bertaqwa, disediakan bagi mereka taman-taman Syurga yang penuh nikmat, di sisi Tuhan mereka. [34]




Sadaqallahul 'Azimm.
Maka benarlah Kalam Allah



Hmm.


Awan, nantikan saya pada gerbang langit yang biru





Dari jauh, saya merindu.
Jumaat nanti, inshaAllah, saya pergi ziarah Awan ya?
Awan jangan sedih ya?
Kalau sedih, menangislah.
Menangislah seperti petang dan maghrib tadi.
Sekurang, kurangnya nusaibah tahu awan sedih bila awan menangis.
A friend told me, crying will make you stronger.
Jadi,
Menangislah kerana Ilahi

.Hujan.
Itulah tangisan awan, awan

You're still beautiful, even when you cry.
SubahanAllah.



Baiklah.
Saya end-kan penulisan kali ini di sini.
Jaga diri
Jaga hati
Jaga iman
Jaga amalan
Agar akhir kita nanti, diselimuti Cinta AgungNya.

* * * * *

Ya Allah, kami mohon kepadaMu keselamatan agama,
Kesihatan jasmani, bertambah ilmu dan berkat rezeki.
Dapat bertaubat sebelum mati,
Mendapat rahmat ketika mati
Dan memperoleh keampunan setelah mati.
Permudahkanlah kami menghadapi Sakaratulmaut,
Dan lepaskanlah dari api neraka
Serta mendapat kemaafan ketika dihisab.
Allahumma Ameen


-HandsDown-
Salamu'alaiykum warahmatullah :)



No comments: