Thursday, May 26, 2011

Bismillah, Renovation bermula.






"Destinasi cinta yang ku cari, Sebenarnya terlalu hampir.."




Bismillahirrahmanirrahim


Salam langit malam. You look beautiful tonight and I feel blessed.

SubahanAllah

Sebelum lelapkan mata untuk bertemu langit cerah, InshaAllah.

ingin saya selitkan ini bersama.





Beri ruang untuk saya bermuhasabah.

-Introspection bermula-



Izinkan saya untuk tersenyum seketika.

Kenapa saya nak senyum dahulu?

Nak tahu kenapa?
Cubalah senyum.
Senyum dengan seikhlas rasa.
Ambil senyuman yang lahir dari hati, bukan bibir manis mu semata.

Hari ini Rasa Takut beri salam.


Namun ranjaunya tidak akan sunyi
Selagi denyut nadi belum berhenti
Durjana syaitan kan cuba menodai
Segumpal darah bernama hati


nusaibah takut? memang patut.
Tapi, cuba hadirkan rasa takut tu dengan zikrullah.
Rasa apa?
Rasa Allah ada. Allah jaga.
Allah, jangan bagi saya jatuh lagi. Saya tak nak jatuh lagi. Sebab sakit. Sakit sangat. Sebab saya bukan jatuh physically, tapi ruhaniah. Ruhaniah itu lagi dalam. Lagi dekat dengan diri. Tapi Allah dah janji, Allah janji bahawasanya Dia lebih dekat kepada makhluk daripada makhluk itu sendiri kepada dirinya.

K.long pun kata;

Jalan menuju Allah itu payah.

Berliku, Berduri dan luka itu pasti.

Kerana apa?

Kerana memang tidak dijanjikan mudah.

Tapi yang susah itulah yang paling mahal ganjarannya, pengakhirannya, ending nya :)


Sabar ya hati? Kuatkan jiwa. Jangan biarkan ia keseorangan. Sebab dia tak kuat sendiri.

Ajarkan dia bahagia yang hakiki. Ajarkan sikit, sikit. biar faham. mengerti. jelas. menerima.

Kalau lemah, bisikkan pada saya untuk hadirkan kembali seluruh diri kepada Sang Pencinta yang

sentiasa Merindu. Seperti dalam surat cinta Al-Mulk pun Allah ada pesan;

"Dan rahsiakanlah perkataanmu atau nyatakanlah.

Sungguh, Dia Maha mengetahui segala isi hati" [67:13]


Mujahadah.
Usaha ya? Sebab Allah lihat usaha, bukan end result.
dan dalam usaha mesti perlukan sabar.
Jadilah seperti srikandi Nusaibah binti Ka'ab
Pejuang Islam zaman Rasulullah.
Itulah manisya tarbiyyah nama atas diri :)

Sudah lewat sangat rasanya.
Perlu rehat. Esok UIA panggil.
Rabbuna Yusahhil.





Langit malam.
Itu namanya bulan dan awan.
Sudah kenal? ^_^
Bagus, lain kali tegurlah mereka setiap kali jumpa.
Sampaikan salam saya sekali.




Nampak cahaya putih tu?
Macam dlm cerita 'Brother Bear' kan.
Saya tak tahu tu apabenda namaya.
Jika tahu, sila ajarkan.
Tapi suka lihat. Cantik.




Stars




SubahanAllah
Jangan tunjuk bulan tu, nanti dia segan, dia menyorok belakang awan.

Iye? tak. itu saya.

Kalau jumpa apa, apa kesalahan,

sila jangan tunjuk sahaja kesalahan.

Berpesan, pesanlah dengan kebenaran,
Berpesan, pesanlah dengan kesabaran [103:3]




-HandsDown-
kenapa suka langit malam?
Rahsia






No comments: